Privatlivspolitik

Hvordan bruger vi dine personlige data?

Vi indsamler og behandler kun data, som er nødvendige for, at vi kan styre vores forretning, udføre de aftalte opgaver, forbedre vores platform, udvikle nye features og gøre din oplevelse endnu bedre. Vi bruger også dine informationer til at kommunikere med dig. Nogle af de oplysninger, vi indsamler og behandler om dig, er yderst nødvendige for, at vi kan drive vores platform.

Mere specifikt bruger vi dine oplysninger til følgende:

  1. Information du selv indtaster på platformen: Når du opretter en konto hos os, registrerer vi: navn, alder, e-mailadresse, telefonnummer, adgangskode, land, og lokation.
  2. Vi henter automatisk nogle oplysninger fra dig, når du bruger Behandlermatch: Når du bruger Behandlermatch, registrerer vi en række personlige informationer og informationer om din brug af servicen. Informationen er nødvendig for, at vi kan gøre oplevelsen på vores platform så god som muligt.
  3. Vi henter og behandler din data, når du indsender en forespørgsel på vores platform, skriver til os på email eller tager kontakt telefonisk. Når du forespørger om booking af en aftale igennem vores platform, spørger vi efter personlige data såsom navn, email, telefonnummer, og CPRnr. Dette er nødvendigt for, at vi kan besvare din forespørgsel, da booking af tider hos en sundhedsfaglig behandler kræver disse informationer. Før din booking-forespørgsel sendes afsted, kræves det, at du accepterer et samtykke, som tillader os at indhente dine personlige oplysninger. CPRnr. gemmes ikke og skal indtastes ved hver booking. Efter din forespørgsel kan det forekomme, at vi kontakter dig via email eller telefon for at følge på din oplevelse samt sikre os, at din forespørgsel er blevet besvaret tilfredsstillende.
  4. I forbindelse med eventuelle konkurrencer eller undersøgelser indsamler vi kontaktdata, demografi og berettigelsesinformation. Vi sponsorer muligvis konkurrencer eller andre tilbud, hvor det kræves, at du indtaster dine personlige data såsom: navn, e-mailadresse, telefonnummer og alder, samt anden relevant information for deltagelsen.
  5. Hvis du bruger et socialt medie til oprettelse af konto eller login, indsamler vi muligvis dine profiloplysninger. Du kan vælge at logge ind, eller oprette dig på servicen med Facebook eller andre social netværk services. Når du opkobler din konto, indsamler vi personlige data som du har givet adgang til på din sociale profil. For eksempel når du logger ind med Facebook, giver du tilladelse til, at vi indsamler personlige data fra din Facebook profil, og som hører under Facebooks betingelser. Hvis du ikke ønsker dette, skal du ændre dine indstillinger på det specifikke sociale medie.
  6. Ved interaktion på vores platform, indsamler vi oplysninger om din brugsadfærd. Vi indsamler automatisk log data og enhedsinformation, samt bruger cookies og andre lignende teknologier. Behandlermatch indsamler information ifbm. dine bookinger igennem platformen. Denne information er nødvendig for at opretholde kontrakten mellem dig, klinikkerne og Behandlermatch.

Alt data som en klinik eller patient har indtastet på Behandlermatch er sikkert krypteret og beskyttet mod tab. Vi har ingen intentionen om at dele eller sælge klinikkers eller patienters oplysninger til hverken tredjeparter eller andre behandlere i et givet område.

Vi har derfor et lovligt grundlag for behandling af dine personlige data, når du har en konto på BehandlerMatch. Dette grundlag beskrives i GDPR artikel 6, stk. 1, litra b) kontrakt, og årsagen er, at behandlingen af personoplysningerne er nødvendig for, at vi kan overholde vores del af aftalen med dig.

 

Hvor er dine person-/ klinikdata gemt?

Udover de ydelser vi tilbyder, er det meget vigtigt for os at yde et ekstra højt niveau af datasikkerhed for patienter og klinikker på vores platformen. Derfor har vi fokuseret på at gøre platformen så nem og sikker at bruge som muligt.

Personlige data som er indtastet direkte på Behandlermatch af patienten selv

  • Data som er blevet indtastet af patienten selv, er fuldstændig separat fra den data som klinikkerne taster ind eller importerer fra andre systemer.
  • Vi kan kun sende beskeder med henblik på markedsføring til patienter, når der er blevet givet en accept omkring dette. Det er muligt for patienten at trække denne accept tilbage til enhver tid.
  • Behandlermatch har ingen intentioner om at dele eller sælge data med tredjeparter.

Behandlermatch gemmer på din data så længe, at du har en konto hos os, eller det er nødvendigt for, at vi kan opfylde behandlingshensigten af dine data. Vi beholder og bruger ligeledes kun din data, hvis det er nødvendigt for at overholde vores lovmæssige retningslinjer eller løse eventuelle konflikter. Vi registrerer forespørgsel i vores kundeservicesystem, og opbevarer oplysninger i vores email-indbakke og systemer, som er anbragt på servere hos et dansk-hosting selskab.

Behandlermatch bruger nemlig teknologi, som opfylder kravene for industristandarder for at beskytte vores data, ved at alle gemte personoplysninger opbevares hos et dansk hosting-selskab. Vi garanterer derfor, at vi kun benytter data behandlere, som lever op til GDPR kravene om sikker behandling af personoplysninger. Igennem de anvendte hosting-selskaber bruger vi SSL-kryptering (Secure Socket Layer) for at overføre data over HTTPS.

 

Hvem har adgang til dine persondata?

Når du indtaster dine persondata på vores platform, er de udelukkende håndteret af medarbejdere hos Behandlermatch. Vi gennemfører strenge kontroller over vores medarbejderes adgang til brugerdata. Vi anvender baggrundstjek, tekniske foranstaltninger og revisionspolitikker for at garantere fortrolighed, integritet og tilgængelighed af disse data. Alle medarbejdere og kontraktansatte, der håndterer brugerdata, er strengt bundet af vores politikker. Vi behandler disse spørgsmål med største vigtighed.

Derudover for at vi kan opfylde vores formål, som blandt andet inkluderer oprettelse af kunder i vores system, bogføring, bookingoprettelser, backup m.m., bruger vi eksterne databehandlere og dataansvarlige. Disse har adgang til personoplysninger indsamlet fra vores hjemmeside og i vores systemer.

De anvendte databehandlere arbejder kun ud fra vores specifikke instruktioner og anvender kun personlige data fra vores platform til de formål, der er angivet i vores privatlivspolitik. Vi stiller høje krav om, at disse virksomheder overholder forskellige sikkerhedsforanstaltninger for at sikre, at personoplysningerne bliver behandlet fortroligt og forsvarligt.

Når det gælder andre dataansvarlige virksomheder, modtager de kun personoplysninger fra os, hvis det er på et lovligt grundlag, og der er blevet givet et samtykke. De dataansvarlige virksomheder er også forpligtet til selvstændigt at overholde den gældende lovgivning.

Hvordan skal jeg klage?

Hvis du ønsker at klage vedr. vores behandling af dine personlige oplysninger, kan den indgives hos Datatilsynet på adressen: Borgergade 28, 5. sal, 1300 København K. Nærmere information kan findes på www.datatilsynet.dk. Eventuelt tilsyn med reglerne i sundhedslovgivningen føres af Styrelsen for Patientsikkerhed, og deres kontaktoplysninger kan findes på www.stps.dk.

 

Hvad skal jeg gøre, hvis jeg ønsker at slette eller har spørgsmål til min data?

Ønsker du at slette eller har spørgsmål til dine data, kan du henvende dig på kontakt@behandlermatch.dk

Venligst udfyld de nødvendige felter*